عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۱۰:۳۰

آمار تلفات و خسارات مربوط به جنگ در غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای آخرین آمار تلفات و خسارتهای مربوط به جنگ در غزه پس از گذشت ۱۳۴ روز را اعلام کرد.

علاوه بر تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حبس نیروهای امدادرسان و توقیف کاروان کمک‌های بشردوستانه در این باریکه از اقدامات اشغالگران صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی به شمار می‌رود.
حمله مقاومت لبنان به پادگان برانیت
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پادگان برانیت را با موشک فلق ۱ هدف قرار دادند.
موضع گیری جدید وزیر خارجه اردن
ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در سخنانی حمله رژیم صهیونیستی به غزه را عامل تهدید ثبات و امنیت منطقه دانست. وزیر خارجه اردن اعلام کرد که تغییراتی در مواضع بین‌المللی جهت فشارآوردن به رژیم صهیونیستی برای توقف حمله به غزه ایجاد شده است. الصفدی بیان کرد: ما برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه بسیار تلاش می‌کنیم. مسؤولیت هرگونه فاجعه‌ای در این باریکه بر عهده رژیم صهیونیستی خواهد بود.وی گفت: تا زمانی که فلسطینیه ا کشور خود را نداشته باشند، اسرائیل نیز روی امنیت را نخواهد دید. ما به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم؛ کشوری که توانایی حفظ امنیت و صلح را داشته باشد. وزیر خارجه اردن تصریح کرد: اگر وضعیت کنونی تا آغاز ماه رمضان ادامه پیدا کند، اوضاع منطقه بدتر خواهد شد.الصفدی تاکید کرد: ما با هرگونه طرحی برای انزوای نوار غزه مخالفت کامل داریم و با مصر که در این باره با ما اشتراک نظر دارد، هماهنگی‌های لازم را صورت خواهیم داد.
آمار تلفات و خسارات مربوط به
جنگ در غزه
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای آخرین آمار تلفات و خسارات مربوط به جنگ در غزه پس از گذشت ۱۳۴ روز را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، طی ۱۳۴ روز کشتار جمعی، ارتش صهیونیستی ۲۵۱۲ کشتار و جنایت را در نوار غزه مرتکب شده است. در این مدت ۳۵۸۵۸ نفر شهید و مفقود شدند. ۲۸۸۵۸ شهید تاکنون به بیمارستان‌ها منتقل شدند. در این میان، ۱۲۶۶۰ نفر از شهدا کودک و ۸۵۷۰ نفر از شهدا نیز زن هستند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ۳۴۰ نفر از کادر پزشکی و درمان و ۴۶ نفر از نیروهای امداد و نجات به شهادت رسیدند.
بر اساس این گزارش همچنین ۱۳۰ خبرنگار نیز شهید شدند. همچنین هفت هزار نفر مفقود و زیر آوار هستند که ۷۰ درصد آنان زن و کودک هستند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ۶۸ هزار و ۶۷۷ نفر مجروح شدند که یازده هزار از مجروحان وضعیت خطرناکی دارند و باید برای درمان به خارج اعزام شوند.
همچنین ۱۰۰۰۰ بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. ۷۰۰۰۰۰ نفر به خاطر آوارگی و بی‌سرپناهی به بیماری‌های واگیردار مبتلا شدند. هشت هزار مورد ابتلا به التهاب ویروسی کبدی شناسایی شده است.دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که ۶۰ هزار زن باردار به سبب عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی در خطر هستند. ۳۵۰ هزار بیمار به سبب نبود دارو در معرض خطر هستند.همچنین در این مدت ۹۹ نفر از کادر پزشکی و درمان و ۱۰ خبرنگار بازداشت شده‌اند.
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: دومیلیون نفر از مردم نوار غزه آواره شدند، ۱۴۲ مقر و ساختمان دولتی بمباران و تخریب شده است. ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه به کلی تخریب شده است و ۲۹۵ مدرسه و دانشگاه خسارت جزئی دیده است و ۱۸۴ مسجد به طور کامل تخریب شده است. ۲۶۶ مسجد خسارت جزئی دیده است و سه کلیسا بمباران و تخریب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021