عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۰۴:۱۳

وزیر بهداشت اعلام کرد: تزریق ۵ همت نقدینگی به حوزه دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکل نقدینگی حوزه دارو از تزریق پنج همت (پنج هزار میلیارد تومان) اعتبار به صنعت داروسازی کشور خبر داد.

محمدرضا ظفرقندی در همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران در هتل المپیک تهران، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه منابع مالی حوزه سلامت وجود دارد، اجازه گرفتیم از صندوق ذخیره ارزی، رقمی را برداشت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید بتواند مشکلات خود را حل کند، تصریح کرد: نباید وارد مشکلات سازمان برنامه و بودجه شویم بلکه باید بتوانیم مشکلات خودمان را حل کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به مشکل نقدینگی حوزه دارو گفت: در گام نخست توانستیم پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی به حوزه دارو تزریق کنیم.ظفرقندی بر تنظیم اساسنامه سازمان غذا و دارو در برنامه هفتم پیشرفت تاکید کرد و افزود: آنچه مسلم است این که اساسنامه سازمان غذا و دارو باید با همفکری صاحبان اندیشه در این حوزه، به سرعت تنظیم شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه سوم شهریور در نخستین روز کاری خود نیز بر حل مشکلات فوری سلامت در حوزه دارو تاکید و اعلام کرده بود: اولین اقدام ما حل مشکلات در حوزه دارو و مطالبات پرستاران است و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.
وی درباره اولویت های حوزه بهداشت و درمان در دولت چهاردهم، اظهار داشت: هدف کلان حوزه سلامت، تحقق این جمله است؛ ” بیمار نباید جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد”، و عصاره تمامی قوانین بالادستی نیز دست یافتن به این جمله کلیدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021