عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۰:۱۵

‌آرامگاه کوروش بزرگ ساماندهی و مرمت می‌شود

شیراز-خبرنگارعصررسانه :مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از اجرای ۶ طرح ملی حفاظتی، مرمتی و ساماندهی در محوطه میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.محمد ثابت اقلیدی در نشست میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه ثبت جهانی پاسارگاد امروز ۲۰ ساله شد، گفت: این محوطه جهانی شامل بناهای متعددی شامل کاخ، آرامگاه، کاروانسرا، باغ شاهی، پل، کوشک‌ها و ... است که با شماره ۱۱۰۶ در سال ۱۳۸۳ در فهرست جهانی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: خوشبختانه طی یک سال اخیر اقدامات مؤثر و مناسبی در حوزه‌های مرمت، حفاظت و ساماندهی همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در این محوطه جهانی انجام‌ شده است.
وی گفت: برای نمونه می‌توان به اقداماتی چون بهسازی پلکان دسترسی به استحکامات دفاعی تل تخت، ساخت سایه‌بان، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، پایش عرصه و حرایم مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، تعیین مسیر و نظارت بر پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به استان فارس و اصفهان، تهیه گزارش و ساماندهی آثار فرهنگی مکشوفه باستانی در این مجموعه جهانی اشاره کرد.
ثابت اقلیدی، ساماندهی فضای سبز ورودی مجموعه، پاک‌سازی محوطه از علف‌های هرز، افتتاح فاز اول پروژه زیرساخت گردشگری محوطه میراث جهانی پاسارگاد، همچنین پایش عرصه و حرایم مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، ساماندهی درب خروجی اضطراری مجموعه، ساماندهی، حفاظت و مرمت برج سنگی، بازنگری عرصه و حرایم مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و حفاظت و مرمت نقشه‌های کالک موزه پاسارگاد حفاظت و مرمت نقشه‌های کالک موزه پاسارگاد، نورپردازی و روشنایی محور ورودی و پیرامون محوطه میراث جهانی پاسارگاد را تنها بخش از اقداماتی برشمرد که در یک سال اخیر در این محوطه انجام ‌شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021