عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۰:۰۱

بزرگترین مرکز داده مخابرات ایران در البرز افتتاح می شود

کرج-مهیا حسن آبی،خبرنگار عصررسانه : مدیر مخابرات منطقه البرز از افتتاح بزرگترین مرکز داده مخابرات ایران در البرز خبر داد .به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه البرز عبداله بیان مدیر مخابرات منطقه البرز  با بیان اینکه افتتاح این مرکز به زودی انجام می شود و رویداد بسیار مهمی برای استان محسوب می شود و این مرکز از لحاظ امنیت دارای بالاترین ضریب امنیتی می باشد اشاره کردند، شرکت مخابرات ایران مهمترین شرکت در کشور است که باید زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال را فراهم آورد و در این زمینه موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است.

مدیر مخابرات منطقه البرز و رئیس دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه از سال گذشته که مسئولیت دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم به مخابرات البرز واگذار گردید، اقدامات خوبی انجام شده است و اشاره کردند در این راستا شروع به شناسایی شرکت‌هایی کردیم که در این حوزه فعال هستند و کارکردند، تا بتوانیم از توان آن‌ها برای توسعه اینترنت اشیاء استفاده کنیم. در این راستا از ۱۱ محوری که ارکان انقلاب صنعتی را تشکیل میدهند در نظر داریم در ۶ محور را که قرابت بیشتری با صنعت مخابرات دارد، فعالیت انجام بدهیم که عبارت‌اند از سنسور، اتصال، پلتفرم عمودی، پلتفرم افقی، ابر داده و هوش مصنوعی .
وی ادامه داد، قصد داریم تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند را شناسایی کنیم و در این مسیر از نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شوند، کمک بگیریم که در حال حاضر شرکت های خوب و قوی پیدا کرده‌ایم و قرارداد آن‌ها در حال نهایی شدن است.که در حوزه کشاورزی، دامداری و پردازش ابری، هوشمندسازی ساختمان و شهر در حال فعالیت و توسعه محصول در استان هستیم.
بیان درزمینه فیبر نوری که به‌عنوان یک بستر انتقال سریع و امن جدید در عرصه زیرساختی اقتصاد دیجیتال مطرح است اظهار داشت : اقدامات خوبی انجام شده و برای هرآن چه که در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای نوین می‌تواند به مردم خدمات ارائه کند برنامه داریم .
مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از دستگاه های اجرایی این استان به فیبر نوری متصل شده اند ،گفت: اکنون بیش از ۲۰ هزار مشترک در البرز ازخدمات فیبر نوری استفاده می کنند.
بیان با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
وی افزود: اکنون از بیش از ۲۳ هزار تلفن ثابت استان از بستر فیبر نوری واگذار شده است .
وی با بیان اینکه تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت مردم، شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است گفت : باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود که در این خصوص تفاهم نامه ایی با سازمان نظام مهندسی استان منعقد گردید .
بیان افزود : با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۹ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری برقرار شده است.
مدیرکل مخابرات البرز گفت : تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اند ضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021