عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۰:۰۸

توافق اسرائیل و حماس بر سر چارچوب مذاکرات

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با ابراز خوش‌بینی از توافق میان حماس و اسرائیل گفت که طرفین همچنان بر سر جزئیات اختلاف دارند.به گزارش تسنیم، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید به شبکه الجزیره گفت که اسرائیل و حماس بر سر چارچوب مذاکرات آتش‌بس توافق دارند و «این یک گام رو به جلوی ملموسی است».

جان کربی همچنین گفت که هنوز اختلافات بر سر جزئیات وجود دارد و به این همین دلیل حضور تیم مذاکره کننده آمریکا در منطقه همچنان ادامه دارد.
او تأکید کرد: «به مذاکرات آتش‌بس در غزه خوش‌بین هستیم و معتقدیم که به توافق نزدیک شده‌ایم، اما هنوز نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم، ما تا زمان رسیدن به آتش‌بس نمی‌توانیم متوقف شویم».در این راستا رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به نقل از یک منبع سیاسی ارشد این رژیم نوشتند که طرف‌ها به توافق بر سر اصول توافق احتمالی تبادل اسرا نزدیک شده‌اند.
به‌گفته این منبع اسرائیلی یک هیئت‌ دیگر از این رژیم روز گذشته عازم دوحه و قاهره شد؛ روز چهارشنبه نیز هیئت‌های مذاکره‌کننده مصر، قطر، آمریکا و رژیم اسرائیل در دوحه، پایتخت قطر گرد هم آمدند تا مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه را پیش ببرند.
در این راستا «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی عصر روز چهارشنبه اعلام کرد ویلیام برنز رئیس سیا در جلسه‌ای با محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر قطر، داوید بارنیا، رئیس موساد و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر در دوحه آخرین جزئیات توافق تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی را بررسی کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021