عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۷:۱۸

روایت رسانه انگلیسی از شکنجه و جنایت اسرائیل؛ تکرار ابوغریب

اسناد افشا شده از شکنجه و تجاوز به زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی یادآور تصاویر دردناک و تکان‌دهنده سوءاستفاده نظامیان آمریکا از زندانیان عراقی در زندان مخوف «ابوغریب» است.به گزارش میدل‌ایست آی، بیش از ۲ دهه پیش، شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» تصاویر تکان‌دهنده‌ای را منتشر کرد که نشان‌دهنده برخورد وحشتناک ارتش ایالات متحده با زندانیان عراقی در زندان «ابوغریب» بود.

این تصاویر اثبات می‌کرد آمریکایی‌ها در این زندان عراقی‌ها را مورد تجاوز، هتک حرمت، شکنجه‌های وحشیانه و قتل قرار داده‌اند؛ مسئله‌ای که جهان را شوکه کرد و افکار عمومی را به‌صورت چشمگیری با حضور آمریکا در عراق مخالف کرد.گزارش‌هایی که اخیرا درباره وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده نشان می‌دهند در زندان‌های رژیم صهیونیستی وقایعی مشابه ابوغریب در جریان است، به‌ویژه از زمان آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر. در هفته گذشته تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد نیروهای رژیم صهیونیستی به یک زندانی فلسطینی تعرض جنسی کرده‌اند. علاوه بر این، یک نهاد حقوق بشری در اراضی اشغالی به نام «بتسلیم» هم در گزارشی از طرح‌های سیستماتیک صهیونیست‌ها برای سوء‌استفاده و شکنجه زندانیان فلسطینی پرده برداشت.
گزارش بتسلیم که بر اساس مصاحبه با ۵۵ فلسطینی بازداشت‌شده از هفتم اکتبر تا امروز تهیه شده، شامل جزئیات ناراحت‌کننده‌ای از بدرفتاری صهیونیست‌ها با زندانیان است. بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها در زندان‌های اسرائیل با زندانیان فلسطینی رفتاری تحقیرآمیز داشته، بی‌دلیل آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده، خواب را از آن‌ها دریغ کرده و زندانیان را مورد انواع مختلفی از تجاوز جنسی قرار داده‌اند.
روایت‌هایی از شکنجه
«فادی بکر» ۲۵ ساله فلسطینی در گفت‌وگو با میدل‌ایست آی تجربیات تلخ خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به اشتراک گذاشت که توصیف بسیاری از آن‌ها غیرممکن است. او می‌گوید صهیونیست‌ها سیگار خود را روی بدن وی خاموش می‌کردند و نه‌تنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بلکه به مدت ۴۸ ساعت در اتاقی بسیار سرد زندانی شده که به‌صورت مداوم در آن موسیقی با صدای بلند پخش می‌شده است.
با وجود این گزارش‌های نگران‌کننده، مقامات رژیم صهیونیستی همچنان ارتکاب این اقدامات را رد کرده‌اند. این در حالی است که اخیراً گزارش شده ۹ سرباز صهیونیست به دلیل تجاوز به یک زندانی فلسطینی در بازداشتگاه «سدی تیمان» دستگیر شده‌اند، جنایتی که قربانی آن متحمل آسیب‌های جسمی شدید شده و به عمل جراحی نیاز پیدا کرده است.به گزارش رسانه انگلیسی، در ماه میلادی گذشته دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز از سوء‌استفاده‌های شدید در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد و اشاره کرد از تاریخ هفت اکتبر دست‌کم ۵۳ فلسطینی در این زندان‌ها جان باخته‌اند. رسانه انگلیسی این پرسش را مطرح کرده است که با وجود تایید این جنایت‌ها، چرا سیاستمداران و افکار عمومی در غرب به این گزارش‌ها واکنش نشان نمی‌دهند؟
عادی‌سازی تعرض به زندانیان
بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد رهبران رژیم صهیونیستی تجاوز و دیگر انواع بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را عادی‌سازی کرده‌اند. پس از دستگیری ۹ سرباز صهیونیست، چندین معترض راست افراطی به بازداشتگاه محل نگهداری آنان یورش برده و سعی در آزاد کردن آن‌ها داشتند. وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی از شنیدن خبر بازداشت این سربازان متجاوز ابراز شگفتی کرد و بازداشت آن‌ها را اقدامی غیرقابل‌قبول دانست. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حتی پا را از این هم فراتر گذاشت و خواستار تشدید سخت‌گیری‌ها علیه زندانیان فلسطینی شد!«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم اشغالگر نیز زندانیان فلسطینی را «تروریست» توصیف کرد و گفت کارکنان زندان‌های نظامی اسرائیل باید مورد احترام و تحسین قرار گیرند! او انجام تحقیقات درباره تجاوز این ۹ نظامی صهیونیست به زندانی فلسطینی را اقدامی تحقیرآمیز دانست، امری که نشان می‌دهد بازداشت این نظامیان نه برای مجازات آن‌ها، بلکه تنها برای ساکت کردن صدای انتقادات بین‌المللی بوده است.تحقیقات نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها سعی دارند در این مسئله با انجام تحقیقات ظاهری داخلی، از ورود سازمان‌های بین‌المللی و ارجاع پرونده این نظامیان به مراجع بین‌المللی جلوگیری کنند، زیرا صهیونیست‌ها اساساً به اجرای قانون در حق فلسطینیان اعتقاد نداشته و می‌خواهند با شیوه‌های غیرانسانی از آن‌ها «انتقام» بگیرند.
جنایت در سایه سکوت
به گزارش رسانه انگلیسی، عدم واکنش رهبران کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس و همچنین سکوت تقریباً تمامی رسانه‌های جریان اصلی، ابهامات فراوانی ایجاد کرده است. میدل‌ایست آی سکوت این چهره‌ها و رسانه‌ها را مصداق هم‌دستی با جنایات رژیم صهیونیستی توصیف کرده و تاکید می‌کند که صهیونیست‌ها نه‌تنها از شکنجه و تجاوز به زندانیان فلسطینی شرمسار نیستند، بلکه آن را اقدامی قابل‌دفاع می‌دانند!در این گزارش با اشاره به اینکه سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها غرب را هم در جنایات تل‌آویو هم‌دست می‌سازد، آمده است: «این‌ها نشانه‌های جامعه‌ای بسیار بیمار است، جامعه‌ای که به وحشی‌گری رسیده و در آن هیچ خط قرمزی وجود ندارد، هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی وجود ندارد و از پاسخگویی خبری نیست. سکوت غرب نشان می‌دهد که ما نیز به دنیای وحشتناک بن گویر و نتانیاهو وارد شده‌ایم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021