عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۳:۰۰

روز جهانی آموزش یادآور نقش یادگیری در صلح و توسعه پایدار است

اصفهان –احسان عالیخانی چگنی،خبرنگارعصررسانه : معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به مناسبت روز جهانی آموزش گفت: نامگذاری این روز به عنوان روز جهانی آموزش، از سوی سازمان ملل متحد، معطوف به نقش آموزش برای صلح و توسعه پایدار است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، محمد ده بیدیان به مناسبت روز جهانی آموزش پیامی را صادر کرد.

درمتن این پیام آمده است :آموزش به عنوان یک حق انسانی و در عین حال مسئولیت همگانی دارای جنبه‌ها و کارکردهای متنوعی در مقیاس فردی و اجتماعی است و نامگذاری روز ۲۴ ژانویه به عنوان روز جهانی آموزش، از سوی سازمان ملل متحد، معطوف به نقش آموزش برای صلح و توسعه پایدار است.

از این منظر محتوای آموزش در تمام سطوح باید به گونه ای طراحی و به اجرا گذاشته شود که در درجه اول به فراگیران درس بردباری، تحمل دیدگاه های مختلف، هنر گفت و گو و تعامل با همدیگر را، به عنوان لازمه ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر صلح بیاموزد و از سوی دیگر با توسعه دانش و مهارت‌های مورد نیاز مخاطبان در طول عمر خود، به شکستن چرخه فقر و نیل به توسعه پایدار کمک کند.

آموزش اثربخش» آموزشی است که هم نیازسنجی دارد و هم نیازآفرینی و این آموزش اثربخش است که بالندگی فرد و سازندگی اجتماع را معنا می بخشد. آموزش اثربخش و اثربخشی آموزش، مدیون بینش انسان کیفیت گرا و اخلاق مند است. از این دیدگاه، شایستگی کاربرد دانایی، کاربست مهارت و مدیریّت رفتار است. آموزش اثربخش، حل بهینۀ مسئله است و در نهایت، اثربخشی، طیب خاطر آدمی از ابراز رفتاری سزاوار به نیازهای زیستی است.

اثربخشی آموزش» به پایش شایسته و سنجش بایسته معنا می‌پذیرد. بنابراین، ارزیابی جزء جدایی ناپذیر فرآیند آموزش است. بی تردید مهم‌ترین منبع سنجش اثربخشی آموزش، ارزیابی یادگیرندگان از آموزش دهندگان است. بهبود پیوستۀ فرآیند آموزش، مرهون نگرش ارزیابی و نگارش تجربه های زیسته انسانی است.

تجربه نگاری، بهترین راه غنی سازی شغلی در حوزه آموزش و پژوهش و پرورش است که اثربخشی را ماندگار می کند. معیار بشر معاصر از درک توفیق حرفه ای و زیستی، میزان اثرگذاری و اثربخشی رفتاری در جامعۀ انسانی برای اعتلای دانش و آموزش و ارتقای بینش و پرورش انسان است. از سویی نیز استفاده از ابزارهای نوین از جمله هوش مصنوعی در توسعه آموزش‌ها و تسریع در این امر تاثیر چشمگیری دارد که نباید از آن غافل بود.

اینجانب روز جهانی آموزش را به همه فعالان این عرصه به ویژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان تبریک می گویم و توفیق روز افزونشان را از درگاه ایزد منان خواستارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021