عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۲۱:۵۸

چشم‌انداز تاریک غرب برای جنگ اوکراین

روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به اینکه دولت‌ها، دیپلمات‌ها، شخصیت‌های نظامی و جاسوسان در کنفرانس امنیتی اخیر در مونیخ نگران «متمایل شدن جنگ اوکراین به نفع مسکو بودند» نوشت «پیروزی‌های روسیه در این نبرد، ایمان رهبران اروپایی و آمریکا به چشم‌انداز جنگ اوکراین را متزلزل کرده است».

۱۲ ماه پیش نمایندگان حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به چشم‌انداز جنگ اوکراین ابراز خوش‌بینی کردند، زیرا غرب وعده داده بود از کی‌یف در جنگ با روسیه «تا زمانی که طول بکشد» حمایت خواهد کرد اما امسال، در شرایطی که درگیری‌ها به نفع مسکو متمایل شده و ایمان به حمایت غرب از بین رفته است، این خوش‌بینی به یک تیرگی بی پایان تبدیل شده است.به نوشته فایننشال تایمز، گردهمایی سه روزه در مونیخ که روز یک‌شنبه به پایان رسید با تائید این موضوع به جمع‌بندی رسید که اوکراین به شدت به سلاح و مهمات بیشتری نیاز دارد و این‌که لفاظی‌ها درباره همبستگی، اکنون باید هرچه سریعتر به عمل تبدیل شود.
«مِته فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «ما به هیچ حرف دیگری نیاز نداریم، ما به تصمیم‌گیری نیاز داریم. اوکراین تنها با سلاح می‌تواند در این جنگ پیروز شود. کلمات به سادگی کافی نیستند». این موضع توسط «دیمیترو کولبا» وزیر امورخارجه اوکراین نیز تکرار شد. او گفت: «من اراده سیاسی را می‌بینم، اما اراده سیاسی باید به عمل تبدیل شود». رسانه انگلیسی نوشته در روز اول این گردهمایی، شرکت‌کنندگان با اطلاع از مرگ «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان روسیه شوکه شدند. روز بعد اعلام شد که نیروهای اوکراینی از شهر حساس «آودیوکا» واقع در شرق این کشور عقب‌نشینی کرده‌اند و اولین پیروزی بزرگ در میدان نبرد کرملین از زمان تصرف باخموت در ماه مه گذشته به مسکو داده شد.
اما حتی قبل از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ، چشم‌انداز اوکراین رو به وخامت بود، زیرا جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا بسته کمک‌های نظامی به کی‌یف را مسدود کردند که کمبود شدید مهمات حیاتی را تشدید و توانایی اوکراین برای جنگ را با مشکل مواجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021