عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۰:۰۰

گزارش وال استریت ژورنال از تلاش برای جایگزینی کاملا هریس؛ ائتلاف برای حذف بایدن

همزمان با تشدید فشار‌ها برای کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات، رسانه آمریکایی خبر داد که کامالا هریس معاون او گزینه مدنظر حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ است.همزمان با تشدید فشار‌ها برای کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات، رسانه آمریکایی خبر داد که کامالا هریس معاون او گزینه مدنظر حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ است.«نخبگان حزب دموکرات درباره اینکه کامالا هریس تنها جایگزین برای بایدن است، تقریبا به اجماع رسیده‌اند». این خبر را وال استریت ژورنال منتشر کرد.

خبر این روزنامه نزدیک به جمهوری‌خواهان در شرایطی منتشر شده که به دنبال مناظره اول بایدن و ترامپ، حتی برخی دموکرات‌ها شامل اعضای کنگره هم خواستار انصراف رئیس‌جمهور هم حزبی خودشان از انتخابات شده‌اند.بایدن، اما در اظهارات علنی اعلام کرده که به رغم عملکرد ضعیف در مناظره، قصدی برای کناره‌گیری ندارد و تا آخر برای شکست دادن ترامپ در کارزار باقی می‌ماند.پنجشنبه هفته گذشته بود که ترامپ درباره بایدن گفته بود که «من در مناظره آن پیرمرد زوار در رفته را درب و داغون کردم. او دارد از رقابت (انتخابات) کنار می‌رود من او را از رقابت خارج کردم و این یعنی ما کامالا را خواهیم داشت».
به نوشته وال استریت ژورنال، نخبگان حزب دموکرات تقریبا بر سر اینکه کامالا هریس تنها گزینه جایگزینی بایدن است اتفاق نظر دارند. با توجه به اینکه هریس در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب است، نارضایتی درباره جایگزینی او وجود خواهد داشت، اما نخبگان دموکرات، به دلیل سیاست‌هایی که به آن پایبند هستند، از انکار نامزدی یک نماینده زن از اقلیت‌ها بسیار می‌ترسند.
هریس اولین معاون رئیس‌جمهورِ زن و اولین معاون رئیس‌جمهور سیاه پوست و آسیایی تبار آمریکا به‌شمار می‌رود. او سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور کالیفرنیا در کنگره حضور داشت.طبق گزارش وال استریت ژورنال، دموکرات‌ها باید رویه رسمی جایگزینی بایدن را در نشست ۱۹ تا ۲۲ آگوست (۲۹ مرداد تا ۱ شهریور) کنوانسیون ملی حزب دموکرات انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021