عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۲۶ ۰۳:۰۶

چالش ارزی و ریالی برای صنایع دارویی

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، صنعت دارو این روزها با کمبود ارز و ریال و قطعی برق واحدهای تولیدی دست به گریبان است.به گزارش ایلنا، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت کنونی تخصیص ارز به صنایع دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در همه صنایع مشکل تامین ارز وجود دارد و […]

تامین حدود ۲۲ درصد نیاز چوبی در داخل کشور

معاون امور سازمان جنگل گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۲ درصد نیاز چوبی کشور در داخل تولید می شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نقی شعبانیان، معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال دوم طرح کاشت یک میلیارد درخت از مجموع ۱۲۰ میلیون اصله نهال بخش خصوصی پیش بینی می […]

بیکاری زنانه در بازار اشتغال

در بهار ۱۴۰۳ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۳.۰ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و درنقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. به گزارش تسنیم، بررسی اشتغال فارغ التحصیلان نشان می دهد که ۱۱.۶درصد از جمعیت فعال فارغ التحصیل آموزش عالی بیکار بوده […]

عدد واقعی بدهی دولت سیزدهم چقدر است؟

اقتصاددان در واکنش به گزارش‌هایی درباره عدد بدهی دولت، می‌گوید: این اعداد و ارقام گمراه‌کننده است و عدد بدهی دولت بیش از این‌ها و بالای ۱۰ هزار همت است.به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا سلامی، با ارائه یک جدول درباره بدهی دولت، می‌گوید: رقمی که منتشر شده و الان در فضای مجازی مشاهده می‌شود، گمراه‌کننده است و نسبت به کل بدهی دولت زیر ۱۰ درصد است.

مطالبه حذف پیمانکاران در صنعت نفت و گاز؛ کارزار ادامه دار کارگران پیمانی

بیش از یک میلیون کارگر پروژه‌ای و شرکتی در خوزستان کار می‌کنند که از این میان حداقل یک میلیون نفر آن‌ها مخاطب کارزار ۱۴-۱۴ برای افزایش حقوق و مرخصی و حذف پیمانکاری‌ها است.در اواخر دهه ۱۳۶۰ و با پایان جنگ، برای تامین سرمایه و بازسازی مجموعه‌های نفت و گاز بحث نیروی کار ارزان داغ شد. از همان سال‌ها جمعی از کارگران شرکت ملی نفت و پالایشگاه‌ها با دستور آقازاده (وزیر نفت دوره موسوی و هاشمی) تبدیل وضعیت شدند.

علاقه‌مندی گروسی برای همکاری با مسوولان جدید ایران

معاون نماینده دائم روسیه در وین گفت رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاقه‌مند به همکاری با مسئولان جدید ایران است.به گزارش خبرگزاری تاس، رومن استینوف معاون نماینده دائم روسیه در وین با اشاره به اینکه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران دولت جدیدی بر سر کار خواهد آمد، گفت: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاقه‌مند به همکاری با مسئولان جدید ایران است.

فارغ از سیاست

سیاست‌زدگی در اقتصاد؛ وازه آشنایی که در چند دهه گذشته با شکل‌گیری هسته‌های قوی دو جناح بزرگ در کشور موجب شد ایران در ماراتن توسعه در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه جا بماند. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم فقط توسعه به معنای عام آن نیست، بلکه جاماندگی ایران در میادین مشترک گازی و نفتی، همچین فراین معکوسی است که مانع هرگونه بهبود شرایط در اقتصاد کشور شده است.

ریل‌گذاری برای گشایش در کسب و کار

آرمان اعتمادی – عصررسانه : راه‌های در دسترس برای بهبود اقتصاد کشور چیست؟ مسعود پزشکیان چه مسیرهای کوتاهی دارد تا بتواند سکان اجرایی کشور را به سمت توسعه بچرخاند؟ این سوال‌ها گرچه جواب‌های مستقیم و آسان ندارد اما می‌تواند تیم اقتصادی دولت چهاردهم را به سوی افق‌های مورد نظر در جامعه هدایت کند. طرح سوال در آغاز به کار دولت جدید نه نقد شرایط است و نه فرمان حرکت و اجرا، بلکه افق‌گشایی است برای تغییر و ریل‌گذاری جدید در حوزه‌های اقتصادی کشور.

دمیدن نفس تازه به فضای سیاسی

احسان پارسا – عصر رسانه:بازارها در مسیر بهبود هستند. طلا، ارز و سکه روند کاهشی دارند و چشم به سیاست‌های جدید دوخته‌اند. رئیس‌جمهور منتخب نیز از این فضا بهره می‌برد و با اعلام مواضع اولیه خود، کمی اکسیژن به مجراهای بسته اقتصاد می‌فرستد. پیام رئیس‌جمهور منتخب به دنیا که جمعه شب رسانه‌ای شد بازخوردهای فراوانی داشته است.پزشکیان در این پیام ماموریت خود را اصلاحات، تقویت وحدت ملی و تعامل با جهان عنوان کرد و این دیدگاه را به عرصه جهانی نشان داد که ایران آماده همکاری بر اساس توازن است. این دومین قدمی است که دولت چهاردهم قبل از استقرار برمی‌دارد.

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021