عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۰۴:۱۷

خیاطی : تامین اجتماعی به عنوان یکی از ارگان های مهم در کشور و پشتیبان جامعه کارگری است

اشاره :سازمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در 2 بخش بیمه و درمان با برخورداری از پشتوانه کار تخصصی و کارشناسی و نیروهای سخت کوش در ارائه خدمات بیمه ای و بهداشتی درمانی در استان پیشرو است. سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه گر اجتماعی علاوه بر رفع مشکلات بهداشت و درمان عموم مردم در پوشش بیمه اجباری ، بیمه کارگران، بیمه مشاغل آزاد،بیمه اختیاری ،بیمه توافقی و ... نیز به وظیفه اخلاقی و قانونی خود به بهترین نحو در سیستان و بلوچستان عمل کرده است.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه گر اجتماعی علاوه بر رفع مشکلات بهداشت و درمان عموم مردم در پوشش بیمه اجباری ، بیمه کارگران، بیمه مشاغل آزاد،بیمه  اختیاری ،بیمه توافقی و … نیز به وظیفه اخلاقی و قانونی خود به بهترین نحو در سیستان و بلوچستان عمل کرده است.

سازمان تأمین اجـتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور، در حدود بیش از نیمی از جمعیت کشور  را‌ تحت‌ پوشش‌ خود قـرار داده کـه ایـن رقم نسبت به کل جمعیت کشور قابل توجه است.

سازمان تأمین اجتماعی از معدود دستگاههای اجرایی و به نوعی پرچمدار سازمانها در کشور است که با بسیج امکانات و منابع انسانی و بکارگیری دانش تخصصی مدیران کارآمد خود، در مسیر توسعه خدمات الکترونیک و ارائه مطلوب خدمات غیرحضوری به مخاطبین خود گام بلند و مهمی را برداشته است.

به منظور گسترش پوشش بیمه تامین اجتماعی، اقدامی از سوی سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته که بر مبنای آن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی، سازمانی و نرم افزاری، “بیمه فراگیر خانواده ایرانی” در سطح جامعه، فرهنگ‏سازی و ترویج شود در این طرح بیمه زنان خانه دار، دختران، دانشجویان و خود اظهاری شغلی و همگی در ذیل بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار می‌گیرند و با توجه به تسهیلات قانونی در نظر گرفته شده و امکان اقدام از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی جامعه مخاطبین بین ۱۸ تا ۵۰ سال، می‌توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرنددراین طرح  تمامی زنان و دختران ودانشجویان دختر وپسر می توانند همانند شاغلین از حمایت های تامین اجتماعی شامل ( بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی) بهره مند گردند

سازمان تامین اجتماعی کشور با اعتماد به نیروهای بومی استان توانسته اعتماد مردم استان را به این سازمان بیشتر جلب کند اکنون در راس اداره کل تامین اجتماعی استان یکی از افراد خوشنام وبا تجربه استان قرار داردکه با مشکلات وکاستی ها وبا پتانسیل های خوب کارگران وبازنشستگان  وکارفرما وکار آفرین های استان آشنا است او کسی نیست جز آقای  محمد خیاطی مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در رابطه با عملکرد واهداف وبرنامه های اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان وبلوچستان  با وی گفتگویی انجام دادیم که حاصل این گفتگو را در زیر می خوانید:

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در ابتدای این گفتگو گفت: توجه به مطالبات وصیانت از حقوق کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان وبازنشستگان جزو اهداف اصلی ماهستند که نیازمند توجه جدی از سوی تامین اجتماعی استان با همکاری حوزه اداره تعاون ،کار و امور اجتماعی می باشند.

 

خیاطی گفت: تا چند دهه قبل تامین اجتماعی برای عموم مردم چندان شناخته شده نبود در حال حاضر نه تنها مشغله خاطر دولت‌ها و سیاستمداران را فراهم آورده بلکه به عنوان یک حق اجتماعی برای هر یک از افراد جامعه شناخته شده است.

وی  خاطرنشان کرد جلب رضایت و حمایت مخاطبین که برای کلیه سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی به ویژه در واحدهای خدماتی از جمله مهم‌ترین اهداف کلان سازمانی به شمار می‌آید. در سازمان تامین اجتماعی که بیشترین ارتباطات با بدنه جمعیتی کشور را به خود اختصاص داده است مردمداری و تکریم ارباب رجوع به عنوان راهبرد اصلی در اهداف تعریف شده اساسنامه سازمان تامین اجتماعی ، تبیین شده است و رضایت بیمه شدگان از واحدهای بیمه‌ای در حال حاضر در سرلوحه اهداف متعالی این اداره کل قرار دارد.

خیاطی افزود: نبود کارخانه های بزرگ صنعتی ،عدم سرمایه گذاری کلان  ، فقر فرهنگی بیمه ای ، وجود اتباع خارجی غیر مجاز ، مشاغل کاذب مرزی  مانند سوخت بری و کولبری  و فرار بیمه ای از عواملی است که ضریب بیمه ای این استان را پایین تر از ضریب  تحت پوشش کشوری قرار داده  و جذب بیمه شده در این استان سخت تر از استانهای برخوردار وصنعتی می باشد.

خیاطی  با اشاره به وظایف، ماموریت‌ها و اهداف تشکیلاتی سازمان تامین اجتماعی  گفت: یکی از مولفه‌های رفاه و تحقق عدالت اجتماعی ضریب پوشش بیمه‌ای و میزان بهره‌مندی افراد آن جامعه از خدمات اجتماعی است

وی بازنشستگان را از سرمایه‌های عظیم، فاخر و ناب استان معرفی کرد همان سرمایه‌هایی که به سختی به دست آمده و دنیایی از تجربه هستند.

خیاطی همچنین از همراهی بازنشستگان،کارگران ، کارفرمایان و کارآفرینان با مسئولین تامین اجتماعی استان در یک‌سال گذشته تقدیر کرد و وجود آنان را از مولفه‌های توسعه هر جامعه عنوان کرد و پیشرفت و تعالی درجامعه را مدیون این قشر دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ارایه خدمات فرهنگی به بازنشستگان نیز تاکید کرد و گفت:تاکنون چندین بار تسهیلات قرض الحسنه از طریق کانون بازنشستگان به بازنشستگان این استان پرداخت شده است.

وی اعزام به اردوهای زیارتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری کلاس های آموزشی سلامت نیز از دیگر اقدامات این اداره کل برای گروه بازنشستگان است.

خیاطی  گفت: با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی و روحی مستمری‌بگیران و بازنشستگان، در جهت حذف بی‌تحرکی، پیشگیری از بیماری های مبتلابه، ایجاد نشاط و شادابی، افزایش امید به زندگی و…  همایش پیاده روی  بازنشستگان و مستمری بگیران در ورزشگاه کارگران زاهدان برگزارشد.

وی افزود: برای جلوگیری از بیماری و افزایش روحیه نشاط و شادابی در جامعه بزرگ مستمری بگیران تأمین اجتماعی باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد:در رابطه با این عزیزان باید اقداماتی کنیم تا باعث همبستگی و تعلق خاطر بیشتر آنان به سازمان تأمین اجتماعی شود.

خیاطی در ادامه گفت :برگزاری المپیاد ورزشی که در سال گذشته در سازمان تأمین اجتماعی انجام شد، رضایتمندی بالایی را در بین مستمری بگیران ایجاد کرد و باعث شد که توسعه ورزش همگانی در بین بازنشستگان مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.

محمد خیاطی گفت:با توجه به اقدامات بسیار خوب انجام شده و در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی در حوزه ورزش همگانی، نشاط و سلامتی روحی و جسمی بازنشستگان ارتقاء می‌یابد و اجرای این برنامه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی شایسته تقدیر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان  در بخشی دیگر از سخنانش از پرداخت یک هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت این اداره کل به بیمه شدگان استان در سال گذشته خبر داد.

محمد خیاطی  اظهار کرد: این مبلغ در قالب تعهدهای کوتاه‌ مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، کمک‌ هزینه ازدواج، کمک‌ هزینه مراسم ترحیم است که طی سال گذشته به بیمه شدگان پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت در قالب تعهدهای کوتاه‌مدت، هفت هزار و ۱۷۱ فقره کمک‌ هزینه بارداری، چهار هزار و ۳۰۱ فقره سند کمک‌ هزینه اروتز و پروتز و نه هزار و ۳۶۶ فقره سند مقرری بیمه بیکاری در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان ادامه‌داد: همچنین این اداره کل طی سال گذشته، ۶۴۱ مورد کمک‌ هزینه کفن و دفن، یک هزار و ۵۱ مورد هدیه ازدواج و سه هزار و ۴۶۰ مورد غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان پرداخت کرده است.

خیاطی یادآور شد: یکی از دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی  الکترونیکی کردن پرونده‌های جامعه هدف است که با این کار ارائه خدمت به آن‌ها سرعت یافته و دسترسی بیمه شدگان به اطلاعات راحت‌تر شده است.

به گفته وی، ۸۶۲ هزار و ۱۴ نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۲۴۲ هزار و ۲۴۹ نفر بیمه شده اصلی و ۵۶ هزار و ۳۱۵  نفر مستمری‌بگیر اصلی را شامل می‌شود.

خیاطی افزود: حدود ۲۷ درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در مورد مطالبات قطعی  گفت:کارفرمایان سیستان و بلوچستانی بیش از “هزار و صد و بیست و نه” میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری بیمه ای دارند که ۱۹.۴۵درصد آن برآوردی و افزون بر “نهصد و نه” میلیارد تومان آن قطعی است .

محمد خیاطی  با بیان اینکه بخشی از این مطالبات مربوط به شهرداری ها و ادارات دولتی است اذعان داشت نشست های متعددی با دست اندرکاران و متولیان امر جهت پیگیری وصول این مطالبات صورت پذیرفته و در نشست های انجام شده در طول سال با فرمانداران شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان و شهرداران و شورای شهر شهرستان ها،برای پیگیری این بخش از مطالبات برای کمک به تامین اجتماعی اعلام آمادگی نموده و خواستار فهرست بدهکار دولتی شدند .

مدیر کل تامین اجتماعی استان بیان کرد: پیامک‌های ماهانه واریز حق بیمه، به‌منظور اطلاع ذی‌نفعان از روزهای کارکرد در هر ماه، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و عنوان شغلی؛ از ابتدای خرداد ماه سال جاری، برای بیمه‌شدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانیes.tamin.ir ثبت‌نام کرده‌اند، ارسال می‌شود.

وی  هدف از این طرح را افزایش شفافیت و اطلاع بیمه شدگان از حقوق و دستمزد ارسالی از سوی کارفرما اعلام کرد و افزود: سه موضوع مهم دستمزد مبنای کسر حق بیمه، تعداد روزهای کارکرد در ماه و همچنین عناوین شغلی به‌ صورت ماهانه به اطلاع بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی(بیمه شدگان اجباری) می رسد درصورتی‌که بیمه‌شده مغایرتی در اطلاعات دریافتی مشاهد کند، می‌تواند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کند.

محمد خیاطی بیان کرد: از آن‌جا که این پیامک به شماره تلفن همراهی که در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی ثبت شده ارسال می‌شود، از تمامی بیمه‌شدگانی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند‌ دعوت می‌کنیم در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام در این سامانه به نشانی es.tamin.ir اقدام کنند و اگر هم پیش از این در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات آنها به‌ویژه شماره تلفن همراه تغییر کرده است، سریع‌تر به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک شش هزار و ۳۶۷ کارگر ساختمانی در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات بیمه استفاده می‌کنند.

محمد خیاطی اظهار کرد: طبق قانون، ‌کارگر ساختمانی فردی است که به نحوی در رابطه با ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و تخریب ساختمان به‌طور مستقیم مشغول به کار بوده و مشمول مقررات خاص از نظر بیمه بازنشستگی نیز نباشد.

وی افزود: یکی از شروط بیمه کارگران ساختمانی، دریافت کارت فنی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است؛ یعنی به عبارتی شناسایی و پذیرش کارگر ساختمانی منوط به ارائه کارت مهارت است.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در فواصل زمانی برنامه‌ریزی شده از طریق این اداره کل برای احراز اشتغال کارگران ساختمانی استان بازرسی‌های لازم صورت می‌ گیرد تا افرادی که مشمول قانون بیمه هستند از خدمات لازم بهره مند شوند.

خیاطی با اشاره به زمان انقضای کارت مهارت کارگران افزود: ‌پس از انقضای دوره اعتبار کارت فنی کارگران ساختمانی، پذیرش دوباره آن‌ها برای بهره‌مندی از خدمات تامین اجتماعی منوط به تمدید دوره اعتبار کارت مذکور توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تایید اشتغال در شغل کارگر ساختمانی است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مختلف تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی، گفت: تمام تعهدات کوتاه‌ مدت و بلند مدت مندرج در قانون شامل کارگران ساختمانی می‌شود، البته باید شرایط لازم مندرج در قانون را داشته باشند؛ به‌عنوان مثال در صورتی که پروانه ساختمانی محل کار کارگران اعتبار داشته باشد مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی‌ استان سیستان وبلوچستان  یادآور شد: بر اساس ماده ۸۰ قانون ازکارافتادگی؛ اگر حین کار حادثه‌ای برای کارگر ساختمانی پیش آید درصورتی که محل کار، مجوزهای لازم را داشته باشد کارگر می‌تواند از مزایای از کارافتادگی کلی یا ‌جزیی و غرامت نقص مقطوع استفاده کند.

خیاطی گفت: کارگران ساختمانی مانند سایر بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی می‌توانند طبق قانون از مزایای مستمری بازنشستگی و بازماندگی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کارگران بخش بزرگی از بیمه‌شده‌های اجباری سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می دهند، افزود: در سیستان و بلوچستان یکصد و نود و هشت هزار و ۹۸۳ نفر بیمه شده اجباری تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان اظهار کرد: خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در استان، از طریق ۱۴ شعبه اصلی، ۶ شعبه اقماری و ۴  واحد کارگزاری انجام می‌شود.

خیاطی درباره بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تامین اجتماعی گفت:پوشش بیمه ای در طرح‌های جدید معرفی شده سازمان تامین اجتماعی از جمله بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان گامی دیگر در جهت رعایت اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که برخورداری از تامین اجتماعی را حقی همگانی میداند

وی تاکید کرد:چتر حمایتی تامین اجتماعی به تناسب رشد مشاغل و عصر تکنولوژی رو به افزایش است . چتری حمایتی است که در طول دوران کار و پس از آن، بر سر شاغلین و افراد تحت تکفلشان گسترده می ‌شود. حالا این سازمان با معرفی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به دنبال این است تا خانواده‌ها بتوانند، بهتر و ساده‌تر از قبل از بیمه‌ ‌های مختلف استفاده کنند..

وی افزود:بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله: خانم‌های خانه دار، دانشجویان و غیره را شامل می شو د.

خیاطی در جواب خبرنگار ما که پرسید چه کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند؟گفت:هدف از نام گذاری این طرح این است که نشان دهد، خانواده‌ها بیشتر از همه می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌ مند شوند.

وی ادامه داد:در بیمه فراگیر خانواده ایرانی، زنان خانه دار، دختران و دانشجویان با سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال، می‌توانند از این طرح استفاده کنند. فرزندان خانواده قبل از تشکیل خانواده و با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند شده و زودتر از بقیه به سن بازنشستگی برسند و مستمری دریافت کنند. به عبارتی دیگر، افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و شغل ثابتی هم ندارند، می‌توانند از طرح فراگیر استفاده نموده تا برای خود سابقه‌ای ایجاد کنند.

وی در مورد اینکه چه تفاوتی بین این طرح و دیگر بیمه ها  وجود دارد؟خاطر نشان کرد:هدف سازمان تامین اجتماعی در بیمه مشاغل آزاد این است که افراد بیشتری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. این افراد می‌توانند علاوه بر پوشش هزینه‌های پزشکی خود، از خدمات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی هم استفاده کنند. برخلاف گذشته که فقط گروه خاصی می‌توانستند، خود را بیمه کنند و متاسفانه بسیاری از مردم قادر نبودند از مزایای بیمه استفاده کنند، اکنون با وجود طرح‌هایی مانند بیمه فراگیر خانواده ایرانی، همه افراد جامعه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند

وی  گفت:هدف از معرفی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی این است تا همه اعضای خانواده دیگر نگرانی بابت هزینه‌های درمان و همچنین بازنشستگی نداشته باشند. بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویی دو طرحی هستند که بیمه گزاران این دو گروه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خیاطی در مورد بیمه زنان خانه دارافزود:خانه داری هم یک شغل است. این شعاری است که همه افراد می‌دهند؛ اما متاسفانه این شغل برخلاف بقیه هیچ مزایایی از جمله بیمه ندارد. سازمان تامین اجتماعی با معرفی بیمه زنان خانه دار سعی کرده تا حداقل نگرانی این گروه از خانم‌ها را برطرف کند. زنان خانه دار با پرداخت مبلغی (حق بیمه) به صورت ماهیانه می‌توانند، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی، از خدمات درمانی هم استفاده کنند.

وی ادامه داد:شرط سنی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه زنان خانه دار بین ۱۸ تا ۵۰ سالی است. خانم‌های بدون داشتن بیمه یا آنهایی که قبلا تحت پوشش بیمه اجباری بوده‌اند؛ اما حالا بیکار شده‌اند ، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. ازکارافتادگی، فوت، حقوق بازنشستگی و درمان (در صورت واریز حق درمان) از موارد تحت پوشش این نوع بیمه است

خیاطی  در مورد پوشش بیمه‌ای بازاریان، کسبه و فعالان حوزه‌های صنفی  افزود: با هدف توسعه پوشش بیمه‌ای به بازاریان، کسبه و فعالان حوزه‌های صنفی به عنوان یکی از گروه‌های بزرگ جامعه، در کنار امکان انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای کارفرمایان، این قشر می‌توانند از طریق لیست حق بیمه کارگاه خود نیز بیمه پردازی کنند.

وی با بیان اینکه توسعه پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف بر اساس ماده یک قانون این سازمان، مأموریت اصلی مجموعه تلقی می‌شود، اظهار کرد: بازریان و کسبه و فعالان صنوف به عنوان بزرگترین گروه از کارفرمایان از حیث تعداد، یکی از جامعه های هدف سازمان تأمین اجتماعی برای برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هزار و ۶۱ نفر از کارفرمایان صنفی استان در قالب لیست حق بیمه کارگاه خود بیمه پردازی می‌کنند، تصریح کرد: این امکان با نرخ ۲۷ درصد برای این این قشر فراهم بوده و کارفرمایان می‌توانند با انعقاد قرارداد، در همان لیستی که برای بیمه شدگان خود ارائه می‌نمایند در ردیف اول نام خود را با قید کارفرما ارسال کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه انعقاد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز برای این گروه پیش بینی شده، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۹۸۸  نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش این نوع بیمه هستند که بخش عظیمی از آنها را کارفرمایان صنفی در برمی گیرد.

خیاطی با بیان اینکه کارفرمایان، حسب مفاد قوانین کار و تأمین اجتماعی مکلف به بیمه پردازی بابت کارکنان خود هستند، اذعان کرد: متأسفانه برخی کارفرمایان علیرغم انجام این تکلیف قانونی از بیمه خود غافل شده و به دلیل اختیاری بودن، به آن اهمیت نمی‌دهند و بعضاً شاهد هستیم در سنین میانسالی و پیری، بدون حمایتها و پوشش‌های بیمه‌ای با مشکلات عدیده ای مواجه شده و خانواده آنها نیز از آرامش خاطر و امنیت روانی برای داشتن یک پشتوانه محکم بهره مند نیستند.

وی با اعلام آمادگی کامل شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی برای مشاوره و انجام فرایند بیمه‌ای کارفرمایان در هر دو قالب، ابراز امیدواری کرد تا همسو با رویکردهای توسعه‌ای و سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای فراگیری بیمه تمام مردم کشور، کارفرمایان فاقد پوشش به ویژه در واحدهای صنفی نیز از این بستر مناسب تمهید شده استفاده لازم را برده و از خدمات و تعهدات مربوطه از جمله مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان و درمان به منزله تکیه گاهی مطمئن برای فردای خود بهره ببرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه به هیچ وجه هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای آینده‌ای با دغدغه‌های کمتر است

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در مورد بیمه ورزشکاران گفت: همه ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و سایر فعالان حوزه‌های ورزشی می‌توانند حسب مورد در قالب بیمه‌شده اجباری یا خویش‌فرما و پرداخت حق بیمه مقرر، از خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برخودار شوند.

محمد خیاطی مدیرکل تامین اجتماعی استان  گفت: به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی که برخورداری از تأمین‌اجتماعی را به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و درمان، حقی همگانی می‌داند و همچنین در اجرای ماده یک قانون تأمین‌اجتماعی، توسعه پوشش بیمه اجتماعی به همه اقشار جامعه، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

محمد خیاطی بیان کرد: برای توسعه پوشش بیمه اجتماعی در میان ورزشکاران و فعالان این حوزه، چندی پیش دستوری اداری از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شد. به موجب این بخشنامه، در اجرای ماده یک قانون تأمین‌اجتماعی و به‌منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای، بیمه فعالان حوزه‌های ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم‌های ورزشی، باشگاه‌داران، امور خدمات، حمل‌ونقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه‌های ورزشی ارتباط شغلی دارند و در عین حال فاقد پوشش بیمه‌ای نزد سایر صندوق‌های بازنشستگی باشند مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: چنانچه ورزشکاران دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند، با توجه به اینکه ماهیت این نوع بیمه (اجباری) می‌باشد کارفرمایان مربوطه مکلفند نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه افراد موردنظر مطابق مواد ۲۸، ۳۰، ۳۶ و ۳۹ قانون تأمین‌اجتماعی اقدام کنند.

وی افزود: بیمه‌پردازی سایر فعالان حوزه ورزش نیز که فاقد رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرمایی مشخص هستند در قالب بیمه‌های اختیاری و به‌صورت گروهی (توافقی) یا انفرادی (صاحبان حرف و مشاغل آزاد و ادامه بیمه به طور اختیاری) فراهم است و ادارات‌ کل تأمین‌اجتماعی با همکاری باشگاه‌های ورزشی میتوانند نسبت به توسعه پوشش بیمه‌ای به گروه‌های مختلف ورزشکاران و فعالان این حوزه اقدام نمایند.همه ورزشکاران و فعالان این حوزه که فاقد رابطه کاری و مزدبگیری می‌باشند با داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در قالب بیمه خویش‌فرمایی تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گیرند. همچنین افراد با سن بیش از ۵۰ سال نیز در صورت این‌که معادل مازاد سال‌های بیش از ۵۰ سال، سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تأمین‌اجتماعی داشته باشند، می‌توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.افراد بیمه‌پرداز در این طرح همچنین با پرداخت سرانه درمان برای خود افراد تحت تکفل، می‌توانند از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه :نیرو های کار خارجی شاغل در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند. خاطر نشان کرد:نظر به اهمیت پوشش بیمه ‏ای‏ ، نیرو های کار خارجی شاغل در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی تحت پوشش سازمان قرار می گیرند.

وی ادامه داد: چنانچه کارفرمای کارگاه  از اتباع خارجی باشد، می توانند با مراجعه به شعب اجرایی نسبت به اخذ کدکارگاهی از طریق احراز هویت، دریافت مدارک شناخت کارفرمائی و مجوزهای مربوطه، ثبت اطلاعات هویتی و شناسه اختصاصی (کدفیدا‏‏/کدیکتا) در شعب تامین اجتماعی اقدام نمایند. لذا تا فراهم شدن زیرساختهای سیستمی لازم از سوی تامین اجتماعی، احراز هویت و نامنویسی کارفرما از طریق مراجعه حضوری و ارائه لیست حقوق و دستمزد و پرداخت حق ‏بیمه به صورت غیر‏مکانیزه (دستی) امکانپذیر می باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد:همچنین به منظورتحت پوشش قرار دادن و شناسایی نیروی کار خارجی شاغل در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی ، بازرسان سازمان تامین اجتماعی نسبت به انجام بازرسی و شناسائی اتباع خارجی فاقد پوشش بیمه ‏ای در کارگاههای مزبور برابر مقررات اقدام می نمایند.

وی افزود: درخصوص نیروی کار خارجی فاقدکارفرما(خویش فرما)، در صورتیکه اتباع خارجی، فاقد کارفرمای مشخص بوده و در یکی از گروه‏های شغلی به صورت انفرادی فعالیت داشته و دارای کارت کار‏/ پروانه اشتغال معتبر از مراجع ذیصلاح باشند، در صورت تمایل می‌توانند با احراز سایر شرایط مقرر در قانون از طریق انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه‌پردازی در دوره اعتبار مجوزهای مذکور اقدام کنند. همچنین اتباع خارجی  دارای مجوز اقامت که به هردلیلی  رابطه  بیمه پردازی آنان قطع شده باشد و دارای شـرط حداقل سی روز سابقه پرداخت حق‏ بیمه باشند، می‌توانند با ارائه مجوز اقامت (کارت آمایش‏‏/گذرنامه اقامتی) معتبر و رعایت سایر شرایط مقرر در آیین‌نامه بیمه اختیاری مصوب ۲۶‏‏‏‏‏/۰۶‏‏‏‏‏/۱۳۸۵ و تغییرات و اصلاحات بعدی آن، نسبت به ادامه بیمه بصورت اختیاری اقدام کنند

 

 

چند خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان وبلوچستان.

دیدار با آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه های حوزه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: در حال حاضر استاندار نگاه مثبتی نسبت به حوزه‌های اقتصادی دارند و از طرفی با اهتمام رئیس جمهور نسبت به سیستان و بلوچستان فضا برای پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم است و در صورت لزوم بنده هم آمادگی لازم جهت پیگیری مشکلات را دارم و البته باید امورات به صورت کارشناسی شده به بنده ارائه شود.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان بایست تلاش شود

در حاشیه این دیدار محمد خیاطی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی به سهمیه محدود این بیمه شدگان اشاره کرد و به سوالات مطرح شده در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: علت وجود سهمیه در بیمه کارگران ساختمانی این است که منابع مالی آن  از محل وصول سهم بیمه صدور پروانه های ساختمانی ارائه شده  وبرای تامین اجتماعی  مشخص می شود

 

# دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان

محمد خیاطی همراه با سایر مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران واحد‌های تولیدی، بسیج کارگری و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با محمد کرمی ، استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کردند.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد کاری که با تلاش انجام می شود با دعا حل نمی شود ،خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام می فرماید «کار ، تلاش و کوشش عبادت است».

وی گفت:  محور پیشرفت دانشگاه است و در استان نیاز به رشته های تخصصی داریم. کارگر باید کارگر توانمند و ماهر باشد حتما باید تخصص داشته باشد تا بتواند در دستگاه کار کند.بهترین تجهیزات در اختیار نیروی کار ناماهر کاربرد ندارد.

کرمی افزود:معادن ،کشاورزی ، شیلات برای این استان ثروت تولید می کند و ما باید از مرز بعنوان استان تجاری در صادرات و واردات بنگریم. در حوزه گیاهان دارویی و شرکت های دانش بنیان نیز رشد داشته ایم.

وی اظهار داشت :انسان ظرفیت زیادی دارداگر کاربلد باشد آینده او آینده درخشان خواهد بود

در این دیدار از سوی تشکل های کارگری به سهمیه محدود بیمه کارگران ساختمانی اشاره شد و  محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان  توضیحاتی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی ارائه کرد و گفت :سهمیه بیمه کارگران ساختمانی محدود می باشد و منابع تامین اعتبار آن از سهم مالی ناشی از صدور پروانه ایجاد، توسعه، احداث و یا افزایش تراکم ساختمان، تخریب و نوسازی بنا و تعمیرات اساسی به عنوان حق بیمه سهم مالک محاسبه و وصول می شود.

وی افزود : در حال حاضر بیش از  شش هزار کارگر ساختمانی در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

خیاطی بیان کرد:سهمیه کارگران ساختمانی از سوی برنامه ابلاغی از ستاد به استانها ارسال می گردد.

محمد خیاطی مدیرکل تأمین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان با حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفتگو کرد.

به مناسبت  هفته تأمین اجتماعی ، محمد خیاطی مدیرکل تأمین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان به همراه رئیس شعبه چابهار و رئیس اداره بازرسی دفاتر قانونی اداره کل استان  با خانم  حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت : حضور بانوان توانمند بلوچ در عرصه های کلان مدیریتی را نشان از توانمندی بانوان و مایه مباهات است.

وی افزود : بی تردید منطقه آزاد چابهار به عنوان یکی از نهادهای اقتصادی و فعال جنوب استان در عمل به مسئولیت اقتصادی خود همواره مسئولیت های اجتماعی را نیز مورد توجه قرار داده است . منجمله آن ، همکاری های متقابل میان تامین اجتماعی استان و منطقه آزاد چابهار در توسعه ی زیرساخت های سلامت آینده ، برای ساخت بیمارستان در جنوب استان است.

محمد خیاطی خواهان تسهیل  شرایط برای بازرسی کارگاهها شد وگفت : بیمه شدن کارگران منطقه آزاد چابهار ،  بنوعی علاوه بر استفاده ازخدمات اجتماعی ،  امنیت شغلی آنها را فراهم می آورد .

خیاطی ضمن تشکر از عملکرد اخیر منطقه آزاد در خصوص معرفی قراردادهای ماده ۳۸  اظهار کرد: هماهنگی منطقه آزاد در خصوص  بازرسی از دفاتر قانونی شرکت ها (ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی)، تمدید کارت بازرگانی و معرفی پروانه های ساختمانی باعث رفع موانع موجود در تامین اجتماعی منطقه  ، جهت تسهیل  و خدمات دهی بهتر به بیمه شدگان منطقه خواهد شد‌.

حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار گفت: با توجه به برنامه های توسعه ای چابهار در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و تولیدی شایسته است درجه خدمات تامین اجتماعی چابهار  ارتقاء یابد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی و سازمان منطقه آزاد چابهار با ایجاد شرایطی که مانع سرمایه گذاری نشود، شرایط خدمات تامین اجتماعی در این منطقه را می توانند تقویت کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ، اشراف کامل بر حوزه فعالیت بیمه شدگان تامین اجتماعی را برای بهره برداری افراد بیمه شده مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: ارائه خدمات مناسب بیمه موجب دلگرمی کارگران برای ماندگاری در چابهار و ارائه خدمات بهتر در بخش های مختلف می شود

# دیدار با امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش

محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان با حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان، امام جمعه اهل تشیع این شهرستان در محل دفتر ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد خیاطی اظهار نمود تامین اجتماعی شعبه خاش با بیش از ۱۱ هزار بیمه شده اصلی و جمعیت تحت پوشش ۴۸ هزار نفری این شهرستان در حال خدمت رسانی به مردم می باشد.

وی  ضمن تبیین خدمات تامین اجتماعی بیان نمود در حال حاضر اکثر خدمات تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری در سامانه es.tamin.ir قابل بهره برداری می باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان از زحمات همکاران گرانقدر تامین اجتماعی این شهرستان تشکر نمود و هوشمند سازی خدمات تامین اجتماعی را گامی مهم در جهت رفاه حال مردم در آینده نزدیک دانست.:

خدمت به کارگران و بیمه شدگان و تسهیل خدمات به آن ها ، زیربنای تحقق عدالت و امنیت به شمار می رود.

در هفته تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳ ، محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان به همراه رئیس شعبه ایرانشهر با حضور در دفتر امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر با حجت الاسلام و المسلمین بزمانی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت تامین اجتماعی شعبه ایرانشهر بالغ بر  ۲۵ هزار و نهصد بیمه شده اصلی  و  ۹ هزار و دویست و شصت نفر مستمری بگیر اصلی دارد که در مجموع با افراد تحت تکفل  آنها به بیش از ۱۰۱  هزار نفر خدمات ارائه می کند.

محمد خیاطی با تشریح خدمات سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان نهادی عمومی غیر دولتی و درآمد هزینه ای است که بدون استفاده از منابع دولتی و با تکیه بر درآمدهای های حاصله از دریافت حق بیمه های صاحبان اصلی خود که کارگران و کارفرمایان هستند، اداره می شود .

وی اظهار کرد:رضایت مندی ارباب رجوع از مهمترین اهداف ما در سازمان است و شعبه ایرانشهر با تلاش و زحمات کارکنان خود توانسته اند این مهم را برآورده سازند.

خیاطی در ادامه افزود: این سازمان در خصوص ارائه خدمات به بازنشستگان از جمله ارائه تسهیلات ،اعزام بازنشستگان تحت پوشش به مسابقات المپیاد ورزشی و نیز اردوهای زیارتی و تفریحی و … تلاش نموده تا رضایت این قشر را فراهم نماید.

وی اظهار کرد:اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان نهایت همکاری خود را در خصوص ادارات بدهکار این شهرستان به تامین اجتماعی نموده است و در خصوص مشکلات شهرداری با توجه به قشر عظیم پاکبانان و کارگران و جلوگیری از مشکلات احتمالی برای بیمه شدگان آن تلاش نموده ایم تا حد توان نسبت به دریافت لیست اقدام تا مانع از خدمات رسانی به این قشر نگردیم.

حجت الاسلام و المسلمین بزمانی امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر با تأکید بر خدمت رسانی به بیمه شدگان به ویژه کارگران اظهار داشت:یکی از رسالت های سازمان تأمین اجتماعی، خدمت به کارگران و بیمه شدگان و تسهیل خدمات به آن ها است که این مهم، زیربنای تحقق عدالت و امنیت به شمار می رود.

وی افزود:  ایرانشهر بدلیل مرکزیت با چند شهر نیازمند توجه بیشتر از سمت تامین اجتماعی می باشد و رسیدگی به این شهر در خصوص مراکز درمانی ،به نوعی رسیدگی به سایر مناطق می باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بزمانی خواهان رسیدگی وضعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی با بیمارستان ایران شد.با توجه به اینکه این بیمارستان از سمت تامین اجتماعی  به دانشگاه علوم‌پزشکی واگذار شده است پیگیری مسئولین را در خصوص درمان رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی در این شهرستان را خواستار شد .

حجت الاسلام و المسلمین بزمانی افزود: عین عدالت و انصاف این است که بیمه شده ای که در مرکز استان خدمات را دریافت می کند عینا بتوانند تمام آن خدمات را در شهرستانها دریافت نمایند

#دیدار با امام جمعه اهل سنت کنارک

درهفته تأمین اجتماعی ، محمد خیاطی مدیرکل تأمین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان به همراه رئیس شعبه کنارک و رئیس اداره بازرسی دفاتر قانونی اداره کل استان بامولوی عبدالمالک ملکی پور  امام جمعه اهل سنت ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ کنارک دیدار و گفتگو کرد.

ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺩﯾﺪﺍﺭمحمد خیاطی ﺟﻤﻌﯿﺖ تحت پوشش تامین اجتماعی ﮐﻞ ﺍﺳﺘﺎﻥ را بالغ بر هشتصد و  ۵۷  هزار ﻧﻔر اعلام کرد و گفت: ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۶ هزار ﻧﻔﺮ آن ﺩﺭ ﺷﻌﺒﻪ کنارک ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ قرار دارند.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ سیستان و بلوچستان ﺑﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ خدمات ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ کرد ﻭ ﺍﻓﺰﻭﺩ: جهت  اختصاص مراکز درمانی می بایست بیمه شده بیشتری جذب شود و در این راستا بیمه زنان خانه دار با آگاهی از خدمات تامین اجتماعی می توانند بعنوان بیمه شده جذب گردند.محمدخیاطی تعداد ﮐﺎﺭﮔﺎه های ﻓﻌﺎﻝ تحت پوشش ﺷﻌﺒﻪ کنارک را  ۹۵۰ ﻭﺍﺣﺪ اعلام کرد.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به سیاست های کلان این سازمان بیمه گر در ارایه خدمات غیرحضوری، خاطرنشان کرد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ ﻭ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺮﺩﺩ به شعب، ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻟﯿﺴﺖ و ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ و صدور ابلاغیه کارفرمایان ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺠﺎﺯﯼ ‏(ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ‏) ﺍﻧﺠﺎﻡ می گیرد.

مولوی عبدالمالک ملکی پورامام جمعه اهل سنت ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ کنارک ﺑﺎ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﺍﺯ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻣﺒﺴﻮﻁ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪکه گسترشﺧﺪﻣﺎﺕ ﻏﯿﺮﺣﻀﻮﺭﯼ می تواند کمک شایانی به این اقشار نماید.

همزمان با شروع هفته تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳ ، محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان به همراه رئیس شعبه نیکشهر با حضور در دفتر فرمانداری شهرستان نیکشهر با رحیم بخش بلیدئی معاون عمرانی فرماندار  این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه کاری خود بیان کرد که تامین اجتماعی با هدف امنیت اجتماعی، حفاظت از سلامت شهروندان و کاهش فقر فعالیت می‌نماید .

وی افزود: تامین اجتماعی به عنوان یکی از ارگان های مهم در کشور و پشتیبان جامعه کارگری است.

خیاطی گفت: تامین اجتماعی دارای وظایف و فعالیتهای بسیار خوبی درسطح جامعه است که تضمین کننده رشد اقتصاد و تداوم آن برای تحقق توسعه پایدار، مراقبت و صیانت از وضعیت جسمی، روحی و فکری بیمه شدگان در جامعه است

محمد خیاطی اظهار کرد: تامین اجتماعی نیکشهر بالغ بر ۹ هزار و ششصد نفر بیمه شده و  هزار و ششصد  نفر مستمری بگیر دارد که در مجموع با افراد تحت کفالت آنها افزون بر ۳۱ هزار نفر را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داده است .

وی افزود جهت تحت پوشش قرار دادن بیشتر جمعیت این شهرستان ، بیمه دانشجویان و زنان خانه دار که کمتر مورد توجه قرار گرفته است می بایست ترویج یابد.

رحیم بخش بلیدئی معاون عمرانی فرماندار نیکشهر گفت: تأمین اجتماعی یکی از نهادهای حمایتی است که اگر خوب کار کند مردم احساس آرامش می کنند و لذا باید تمام سعی و تلاش خود را در توسعه کمی و کیفی خدمات تأمین اجتماعی بکارگیرید.

بلیدئی افزود:مردم در این منطقه کمتر به خدمات تامین اجتماعی اشراف دارند و در صورت تبیین خدمات ، مردم راغب به بیمه می شوند.

محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در راستای حمایت از رونق تولید از شرکت کشت و صنعت مکران بازدید کرد.

درهفته تأمین اجتماعی  ، محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان به همراه رئیس شعبه تامین اجتماعی  کنارک  و رئیس اداره بازرسی دفاتر قانونی اداره کل استان از شرکت کشت و صنعت مکران بازدید کرد.

شرکت کشت و صنعت مکران بعنوان یکی از کارگاههای برگزیده سال ۱۴۰۲ از منظر معیارهای کارفرمای نمونه در تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان شناخته شد. این شرکت یکی شرکت هاى زیر مجموعه گروه باختر  باهدف ایجاد یک واحد دانش بنیان کشاورزى و شیلاتى با رویکرد ایجاد زنجیره ارزش هر یک از آنها تاسیس گردیده است.سواحل دشت تنگ و اراضى بالادست منطقه گوردیم شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان منطقه مکران، محل اجراى طرح و پروژه هاى این شرکت مى باشد، با اجراى پروژه هاى این شرکت و بهره بردارى کامل از این شرکت، ضمن جلوگیرى از خروج ارز از کشور و افزایش توان صادراتى در منطقه خواهد شد.

در این بازدید که در راستای حمایت از رونق تولید صورت پذیرفت ، محمد خیاطی ضمن توضیحات از خدمات تامین اجتماعی استان از فعالیت های این شرکت در زمینه کشاورزی ، پرورش میگو و سایر طرح ها ی این شرکت دیدن  و از نزدیک با کارگران شرکت گفتگو کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021