عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۱۳

آغاز عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز

کرج-مهیا حسن آبی،خبرنگارعصررسانه : سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از آغاز عملیات اجرایی دو هزار و 280 واحد مسکونی دانشگاهیان استان البرز همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور خبر داد.

محمدرضا صابری، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی مابین وزارتخانه های راه و شهرسازی و علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم کلنگ‌زنی که به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان با جلسه شورای عالی مسکن کشور برگزار شد، شاهد آغاز عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بودیم.
وی با بیان اینکه کلنگ زنی این واحدها شامل احداث مسکن نخبگان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور و به دستور ریاست جمهور انجام شد بیان کرد: سهم استان البرز از این تعداد دو هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی است که طبق تفاهم‌نامه‌های جداگانه با دانشگاه های هنر و علامه طباطبایی، این واحدها با هدف رفع نیازهای مسکن قشر فرهیخته دانشگاهی در اراضی این دو دانشگاه احداث می شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز همچنین تصریح کرد: طبق تقاهم نامه‌های مذکور، مقرر شده است یک هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی به مساحت ۳/۱۰ هکتار از دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین ۷۱۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱/۸ هکتار از دانشگاه هنر کرج ساخته شود.
بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شده است ۱۴۰۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۰.۳ هکتار با هدف رفع نیازهای مسکن استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، در اراضی مربوط به دانشگاه علامه‌طباطبائی در استان البرز ساخته شود.
عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این آیین کلنگ‌زنی گفت: دانشگاهیان در سنگری خدمت می‌کنند که چشم امید ملت برای پیشرفت و اقتدار هستند. یکی از عناصر قدرت و شاخص‌های پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مربوط به پیشرفت‌های علمی می‌باشد که توسط دانشگاهیان رقم خورد است.
وی افزود: پیشرفت علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان سریع، عمیق، اصیل و شگفت‌انگیز بود که مایه امید برای مردم و دوستان ما در صحنه بین‌المللی و باعث خشم و ناراحتی نظام استکبار بوده است. معتمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش کردند تا دانشجویان و دانشگاهیان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند، خواستند دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند اما هوشیاری استادان، دانشجیان و کارکنان دانشگاه مانع از تحقق خواست آن‌ها شد.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با جدیت فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را ادامه دادند و در صحنه‌های مختلفی چون ۲۲ بهمن، عشق خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادند و با استعانت از توفیقات الهی که ان‌شاءالله دانشگاهیان همراه با دیگر اقشار مردم در انتخابات پیش رو نیز حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید و با شرکت گسترده و فعال خود مانع از سوءاستفاده دشمنان خواهند شد. رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: پروژه‌ای که امروز در راستای سیاست‌های دولت مردمی کلنگ‌زنی خواهد شد، امکان بهره‌مندی حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی را برای مسکن‌دار شدن فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021