عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۹

استقبال گرم بورس از پزشکیان

الهام زادمهر - عصر رسانه :بورس در اولین روز کاری خود پس از مشخص شدن نهمین رئیس جمهور با روی گشاده و آغوش باز از این انتخاب استقبال کرد و با رشد 88 هزار واحدی خود به سهامداران این سیگنال را داد که می توان به تغییرات امیدوار بود و با خوشبینی با روزهای سیاه بازار سرمایه خداحافظی کرد و به آینده روشن دل بست. بورس که هفته قبل تحت‌تاثیر اخبار انتخاباتی روزهای نوسانی را به ثبت رسانده بود با انتخاب رئیس جمهور، از بلاتکلیفی چند‌ ماهه رها شد. با مشخص شدن رئیس دولت جدید و مستقر شدن تیم اقتصادی، تصویر روشن‌تری از دورنمای اقتصاد بدست خواهد آمد و باید منتظر بود و دید چه کسانی سکان بخش اقتصادی کشور را به دست خواهند گرفت و بازار سرمایه چقدر به تصمیمات و برنامه های آنها اعتماد خواهد کرد و بازخورد بازار سرمایه چگونه خواهد بود اما در ابتدای راه چنین به نظر می رسد که با وجود افراد توانمندی چون طیب نیا که فردی خوشنام و با سابقه کاری درخشان در عرصه اقتصاد کلان کشور است شاید بتوان با اطمینان بیشتری به روزهای متداوم سبز بورس امیدوار و با خوشبینی در انتظار وقایع آتی بود. 

بهنام صمدی، کارشناس بورس، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین دلیل رشد بازار سرمایه را با قطعیت پیروزی مسعودپزشکیان اعلام کرد وادامه داد: سیاست‌هایی که ایشان در دوران انتخابات جهت تنش‌زدایی با دنیا اعلام کردند یک سیگنال بسیار مهم برای بازار سرمایه بود اینکه عنوان شد «سایه یکی از ریسک‌های سیستماتیک از بازار برداشته خواهد شد». قطعا یک وعده است و نمی‌شود انتظار داشت به زودی محقق شود ولی ایجاد همین گفتمان باعث اعتماد بازار سرمایه شد و به همین ترتیب شاخص بورس سبز شد.
این اقتصاددان به تمجید از تیم اقتصادی همراه مسعود پزشکیان پرداخت و حسین عبده تبریزی و علی طیب‌نیا را به عنوان عوامل موثر در واکنش مثبت بازار سرمایه دانست و ادامه داد: در سه سال گذشته حال بازارسرمایه اصلا خوب نبود هر چند وعده های دولت قبل پیرامون این بازار بود ولی سرانجام تصمیمات متعددی گرفته شد که باعث سقوط بورس شد.
صمدی تشریح کرد : در این دوره اهالی بازار سرمایه کنش‌گری زیادی در انتخابات داشتند و کمک کردند که انتخابات پرشوری داشته باشیم، و امروز هم داریم نتیجه اش را در تابلو معاملات میبینیم .
این کارشناس اقتصاد ضمن اینکه اینده بورس را خوشبینانه پیشبینی کرد در رابطه با انتظارات بازار سرمایه در قبال اعتمادشان به دولت توضیح داد: پیشبینی‌پذیر شدن اقتصاد، حذف قیمت‌گذاری دستوری، تشکیل کانون‌سهامداران‌حقیقی و… از جمله خواسته های سرمایه‌گذاران است.
صمدی در آخر اشاره کرد : بورس نباید قلک دولت باشد و باید به آن نگاه سرمایه گذاری داشته باشند، و کمک کنند بازار سرمایه تقویت شود، قطعا هر اقدامی برای بازار سرمایه انجام شود به نفع مردم و اقتصاد خواهد بود .صمدی در آخر اشاره کرد : بورس نباید قلک دولت باشد و باید به آن نگاه سرمایه گذاری داشته باشند، و کمک کنند بازار سرمایه تقویت شود، قطعا هر اقدامی برای بازار سرمایه انجام شود به نفع مردم و اقتصاد خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021