عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۰

افزایش حقوق ۳ تا ۷ میلیون تومانی معلمان با رتبه‌بندی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آنها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود

به گزارش عصر رسانه : علیرضا منادی ، در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: امروز یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند و رتبه‌های آنها تعیین شده است؛ این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که بعد از ۱۲ سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد، این قانون را به تصویب رساند. وی اضافه کرد: در این قانون رتبه‌بندی برای یک میلیون معلم پیش‌بینی شد که برای آنها ۵۰ همت منابع پیش‌بینی شده است اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه آن برخی از معلمان مشمول افزایش رتبه نسبت به قبل و برخی دیگر با تنزل مواجه شده و بعضی هم تغییری نداشتند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: ایین‌نامه تدوین شده برای اجرای رتبه‌بندی اشکالاتی داشت که باعث کاهش رتبه‌ها می‌شد، این آیین‌نامه در کمیته تطبیق قوانین رد شد، در نتیجه با اصلاح آیین‌نامه، معلمان بر اساس حق‌شان رتبه‌بندی شدند اما با توجه به این‌که ما در ابتدای کار هستیم ممکن است در برخی موارد اشتباهاتی رخ دهد که آنها هم رفع می‌شود همچون این‌که معلمی با ۳۰ سال سابقه رتبه آموزش‌یاری گرفته حال این‌که حق او استادمعلمی بوده است.
منادی گفت: طبق مصوبه دیوان محاسبات، رتبه‌بندی شامل کانون پرورشی فکری کودکان، مدارس استثنایی، پژوهش‌سراها و ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان نوسازی مدارس نمی‌شد که با دفاعیات ما، آنها هم مشمول می‌شوند. علاوه بر آن بیش از ۷۰ هزار معلم مهرآفرین نیز رتبه‌بندی می‌شوند.رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درعین حال گفت: در این بین حدود ۲ هزار کارمند مشغول در ادارات آموزش و پرورش داریم که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند در صورتی که آنها معلم شده و به خدمت‌شان در مدارس ادامه دهند، شامل رتبه‌بندی هم خواهند شد برای آنها هم راهکار داریم تا مشکل حل شود.وی رتبه‌بندی را یک کار بسیار ارزشمندی خواند و گفت: بعد از ۱۰۰ سال از تاسیس مدارس جدید تحولی در عرصه مدارس رخ نداده بود که رتبه‌بندی یک تحول واقعی بود. با رتبه‌بندی عنصر رقابت وارد آموزش و پرورش شد و علاوه بر آن شأن و منزلت معلمان حفظ شد و کیفیت آموزش هم ارتقاء پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *