وی افزود: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در درون مجموعه حل میشوند و نباید دنبال راه حل از بیرون بگردیم، پیش فرض ما باید این باشد که منِ مدیر و رئیس باید خودم به دنبال حل همه این مشکلات باشم. وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به یک بلوغ مدیریتی دارد نه بلوغ شخص مدیر بلکه بلوغ اجتماعی و سازمانی، آموزش و پرورش قوی ضامن آینده مطلوب است، معیارهای جاری ما بسیاری از مشکلات را حل نمیکند، مسائل را باید عمقی نگریست، از ظرفیت شوراها میتوان برای رفع مشکلات بهره برد و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با مولدسازی حل میشود. صحرایی با بیان اینکه کیفیت آموزشی مهمترین چالش ماست، گفت: ما هم کار فرهنگی داریم و هم خدمت فرهنگی، اردو، کانون، کتاب، مربی، مشاوره همه اینها خدمات فرهنگی هستند نه کار اصیل فرهنگی. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: رتبه بندی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی اجرا شد، معتقدیم اگر حال معلم خوب باشد حال آموزش و پرورش خوب میشود.