طی چند وقت اخیر برخی از مشتریان گروه صنعتی ایرانخودرو که در مرحله اول فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه اقدام به ثبتنام و خرید خودروی راناپلاس کرده اما در روند تحویل دچار مشکل شدهاند، در تماس با این خبرگزاری، گلایههای خود را اعلام کردند.
بر اساس مستنداتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته و بر اساس آنچه که مشتریان اعلام کردهاند، گزارشی در این رابطه ارائه شده که به شرح موضوع میپردازد.
اسفند پارسال بود که اولین طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه اجرایی شد و مشتریان با بلوکه کردن ۱۰۰ میلیون تومان به مدت حدود دو ماه، ثبتنام خودرو با شیوه جدید را انجام دادند؛ نتایج این مرحله از فروش یکپارچه خودروهای داخلی اواخر فروردین امسال مشخص شد که براساس آن، نوبت برخی متقاضیان در سال ۱۴۰۲ و برخی هم به سال ۱۴۰۳ افتاد.اما با توجه به بررسیها و انصراف برخی، ظرفیت خالی برای تعدادی از محصولات ایجاد و بدین ترتیب، امکان ویرایش و ثبت درخواست برای تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ فراهم شد؛ طبق این تصمیم مقرر شد متقاضیانی که نوبت دریافت خودروهایشان سال ۱۴۰۳ تعیین شده بود، در سال جاری خودرو بگیرند.براین اساس، مقرر شد در صورت تایید اولویت دریافت در سال جاری، مشتریان به قطع تا زمستان امسال، خودروی خود را دریافت کنند. از این طرح استقبال نسبتا خوبی صورت گرفت و لیست افراد به همراه خودروی اولویتبندی شده در سامانه یکپارچه نمایش داده شد و مشتریان نیز براساس آنچه وعده داده شده بود، مطمئن بودند در سال ۱۴۰۲ خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.