عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۵۷

بریکس به الگوی موفقی از «ائتلاف اقتصادهای پرشتاب» تبدیل شده است

سرپرست وزارت خارجه گفت: بریکس هم‌ اکنون به یک نماد جدید و الگوی موفقی از «همکاری‌های نوین» و «ائتلاف اقتصادهای پرشتاب» تبدیل شده است.علی باقری، سرپرست  وزارت امور خارجه در نشست وزیران امور خارجه بریکس در نیژنی نووگوراد فدراسیون روسیه، سخنرانی کرد.متن سخنرانی به شرح زیر است:جناب آقای سرگئی لاوروف، وزیر محترم امور خارجه فدراسیون روسیه، وزیران ارجمند امور خارجه کشورهای عضو بریکس، خانم‌ها و آقایان، بسیار خرسندم که دیروز در نشست وزیران امور خارجه بریکس، در شهر زیبای نیژنی‌نووگوراد حضور دارم. از دولت و مردم کشور دوست و همسایه فدراسیون روسیه برای میزبانی گرم از هیأت جمهوری اسلامی ایران سپاسگزارم.

با بهره‌مندی از فرصت، از همه رهبران و مردم کشورهای عضو بریکس که مراتب همدردی خود را به‌مناسبت شهادت رئیس‌جمهور محبوب و وزیر امور خارجه پرتلاش کشور متبوعم، با ارسال پیام تسلیت و حضور در مراسم یادبود ابراز داشتند؛ قدردانی می‌کنم و از اینکه مراسم دیروز را با یاد و خاطره آنان شروع کردید؛ مراتب امتنان خود را اظهار می‌دارم.
جناب آقای رئیس و همکاران گرامی،این اجلاس، اولین نشست وزرای امور خارجه بریکس، پس از گسترش به‌شمار می‌رود. پیوستن اعضای جدید از اول ژانویه ۲۰۲۴، نشانه‌ای بارز از قدرت فزاینده این‌گروه و نقش درخشان آن در حل مسائل مبرم بین‌المللی است.گسترش بریکس نقطه عطفی را رقم زده که آثار آن قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور، قابل مشاهده خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو جدید؛ مسئولانه در همه رویدادها و برنامه‌های آن در هر سه رکن: سیاسی امنیتی، اقتصادی مالی و فرهنگی مردمی حضور فعال و مبتکرانه‌ای داشته و اعتقاد دارد که با اراده جمعی و اولویت بندی برنامه‌ها، خواسته‌ها و نیازهای مشترک در هر سه رکن، بویژه در رکن اقتصادی مالی، می‌توان موفقیت بریکس را تضمین کرد و اهداف آن‌را با سرعت بیشتری پیش برد.
بریکس؛ بیشترین جمعیت، بزرگترین اقتصاد و پهناورترین قلمرو کره زمین را دراختیار دارد؛ لذا باید صدای اکثریت مردم جهان باشد که خواهان دستیابی به جایگاه شایسته خود هستند و جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و چندجانبه را بر جهان پر هرج‌ومرج کنونی ترجیح می‌دهند.بریکس، هم‌اکنون به یک نماد جدید و الگوی موفقی از «همکاری‌های نوین» و «ائتلاف اقتصادهای پرشتاب» تبدیل و نشان داده که دارای طرح، ابتکار و برنامه‌های چند وجهی برای اصلاح «حکمرانی جهانی» و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در صحنه‌های بین‌المللی است. دقیقاً به همین دلیل است که کشورهای خواهانِ پیوستن به بریکس و یا همکاری با آن در قالب کشورهای شریک، دوست، همکار و بریکس پلاس، روزبه‌روز در حال افزایش بوده و شمه‌ای از آن را در اجلاس فردا خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021