عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۰۳

تنها ۲۰ درصد زباله‌های کرج بازیافت می‌شود

کرج-مهیاحسن آبی،خبرنگارعصررسانه : رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: در برخی کشورهای پیشرفته تا ۵۶ درصد زباله‌ها بازیافت می‌شود ولی در کلانشهر کرج تنها ۲۰ درصد از زباله‌ها بازیافت می‌شود.

جواد چپردار عدم جمع آوری صحیح زباله را عامل ایجاد مشکلات زیست محیطی دانست و عنوان کرد: عمده اولویت و مطالبه شهروندان مربوط به جمع آوری زباله و زیباسازی فضای شهر است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در دوره گذشته شورای شهر و مدیریت شهری طرحی را برای ساماندهی و تفکیک زباله‌ها داشتند که بخشی از اجرای آن طرح جمع آوری مخازن سبدی زباله های خانگی بود که باید قبل از این اقدام فرهنگ سازی و زیرساخت‌های آن توسط مدیریت شهری فراهم و سپس سطل‌های زباله جمع آوری می‌شد تا موجب نارضایتی شهروندان نشود. عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه موضوعی که باعث نارضایتی شهروندان شده وضعیت نامناسب رسیدگی به زباله شهری است، بیان کرد: سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان به پیمانکاری‌های پاکروبی مناطق تعلق گرفته که این میزان امسال به ۵۲۰ میلیارد تومان رسیده است. چپردار یادآور شد: با افزایش این رقم تعهدی که به پیمانکاران و پاکبانان داده بودیم بر اساس بهره مندی از سنوات طبقه بندی مشاغل و استفاده از خدمات ویژه همچون بیمه تکمیلی پاکبانان و خانواده‌هایشان، افزایش ساعت اضافه کاری و شب کاری اعمال شد.
وی با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کرج پایین تر از ۶۰۰ گرم است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار استاندارد روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می‌شود که ۸۰۰ تن آن توسط از خیابان‌ها و محله‌های مختلف کرج و مناطق تابعه جمع آوری و به سایت‌های دفع زباله شهرداری در حلقه دره منتقل می‌شود. چپردار گفت: سرانه متوسط استاندارد جهانی تولید ۳۰۰ گرم که این میزان در کشورمان حدود ۶۰۰ گرم است. وی به چالش جدی مدیریت پسماند اشاره و عنوان کرد: در برخی کشورها ۵۶ درصد زباله ها بازیافت می‌شوند ولی در کلانشهر کرج در بهترین شرایط ۲۰ درصد از زباله‌ها بازیافت می‌شود که نشان دهنده این است که در کرج از ظرفیت غنی بازیافت استفاده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021