عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۰۶:۱۲

داروهای تخصصی و گران‌ با اجرای طرح دارویار تحت پوشش بیمه قرار گرفت

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ارجاع بیماران بیمه‌شده به مراکز خارج از حوزه درمان تأمین‌اجتماعی قابل پذیرش نیست و در سال‌های اخیر، نه‌تنها هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه خارج نشده بلکه در دولت مردمی سیزدهم و با اجرای طرح دارویار، تعداد زیادی از داروهای تخصصی و گران‌قیمت نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است

احمد اسفندیاری در نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی که با حضور جمعی از نمایندگان و فعالان تشکل‌های صنفی کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان برگزار شد، افزود : علاوه بر این برای تأمین و توزیع نیازهای دارویی مراکز درمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور، برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌شود و در شرایط عادی و طبیعی، نباید در هیچ مرکزی کمبود یا کسری دارو یا تجهیزات وجود داشته باشد. وی ادامه داد: تدوین سازوکاری برای نظارت شرکای اجتماعی بر عملکرد واحدهای مختلف ارائه خدمات تأمین‌اجتماعی از موارد مهم مورد درخواست شرکای اجتماعی این سازمان است. همکاران ما در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی با تمام توان در خدمت ذی‌نفعان هستند و همه تلاش خود را برای ارئه خدمات مناسب به کار می‌گیرند اما در سازمان بزرگی چون سازمان تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۶ میلیون نفر ذی‌نفع و خدمات متنوع، بروز مواردی از سوءتفاهم یا مشکل قابل پیش‌بینی است که برای به حداقل رساندن این موارد، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ برخورد مناسب با ارباب رجوع در همه مراکز ارائه خدمات تأمین‌اجتماعی در دستور کار شورای امر به معروف سازمان قرار گرفته است.
فعالیت ۵۶۴ واحد بیمه‌ای اجرایی تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: ۵۶۴ واحد بیمه‌ای اجرایی تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور مشغول به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و جامعه تحت پوشش هستند همچنین ۲۳۰ شعبه اقماری و ۳۲۶ کارگزاری تأمین‌اجتماعی در این حوزه فعالیت دارند. ۸۴ بیمارستان و ۳۲۰ درمانگاه نیز در حوزه درمان مشغول ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند.
وی ادامه داد: به‌طور میانگین روزانه ۱۱ هزار تماس با مرکز تماس ۱۴۲۰ تأمین‌اجتماعی برقرار می‌شود و این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی در حال پاسخگویی به تماس‌های بیمه‌شدگان و سایر مخاطبان سازمان است.
وی گفت: همچنین سامانه الکترونیکی نظارت مردمی در حوزه حراست، تخلفات اداری و بازرسی و رسیدگی به شکایات در سازمان تأمین‌اجتماعی راه اندازی شده است و سامانه‌ای نیز در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی برای ارزیابی ارائه خدمات فعالیت دارد.
اسفندیاری افزود: اگر بنا است شعار سه‌جانبه‌گرایی در حوزه تأمین‌اجتماعی تحقق یابد، باید سازوکار و نقش دست‌اندرکاران این حوزه تعریف شود. در استان‌ها شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی براساس ضابطه اجرایی تشکیل این شورا برگزار شده است و در قالب فعالیت این شورا، امکان ارائه پیشنهادهای مختلف و طرح گزارش‌های نظارتی شرکای اجتماعی و پیگیری تصویب مصوبات موردنیاز برای حل مشکلات احتمالی توسط بخش‌های تخصصی سازمان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *