عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۳

طراحی سامانه صدور بارنامه در شهرداری مشهد

مشهد-ایرج آدینه،خبرنگارعصررسانه: مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد از طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد خبرداد.جعفر شمس در نشست خبری اظهار داشت: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد از 125 دستگاه سپتاژ، 93 دستگاه مجهز به ردیاب الکترونیکی شده است و تردد به صورت مستمر و براساس میزان توقف تخلیه مجاز کنترل می‌شود. بنابراین یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های ذیربط، تخلفات خودرو‌های حمل پسماند و فاضلاب است که مستقیماً در سلامت شهروندان دخیل هستند و تبعات زیست‌ محیطی بسیاری به همراه دارند.

وی افزود: شهرداری مشهد تنها شهرداری کشور است که سامانه صدور بارنامه شهری را خودش طراحی کرده است، نتیجه راه‌اندازی سامانه جامع بارنامه جمع‌آوری یک‌سری اطلاعات هفت‌گانه است که به حوزه‌های مدیریتی، امنیتی، نظارتی و کنترل ترافیک و روان‌سازی ترافیک شهر کمک می‌کند. یکی از ابزارهای دولت برای اشراف به میزان فعالیت این ناوگان، سامانه هوشمند بارنامه درون شهری است تا فعالیت‌ها شفاف ارائه شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: تجهیز ناوگان حمل سپتاژ و فاضلاب شهر مشهد به سامانه پایش و رصد هوشمند صورت می‌گیرد. همچنین در سال ۹۶طبق آمار انتشار سیاهه ١١ درصد آلودگی هوا از منابع متحرک است و از آن سال به بعد هیچ آمار رسمی میزان آلودگی را منتشر نکرده است.
وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی نظارت‌ها در کنار نظارت انسان محور بهترین راه حل این معضل است، تصریح کرد: طرح تجهیز ناوگان حمل سپتاژ و فاضلاب شهر مشهد به سامانه پایش و رصد هوشمند مجهز شده است و از ۱۲۵ دستگاه سپتاژ، ۹۳ دستگاه مجهز به ردیاب الکترونیکی شده و تردد به صورت مستمر و براساس میزان توقف تخلیه مجاز کنترل می‌شود.
شمس خاطرنشان کرد: برای ساخت ایستگاه‌های تخلیه بار در شهر مشهد به چهار مجوز نیاز است، مجموع ایستگاه‌ها در شهر مشهد در سال ۹۵ حدود ۱۸ ایستگاه، سال ۹۶ حدود ۱۰ ایستگاه، در سال ۹۷ حدود ۲۴ ایستگاه و در سال ۹۸ حدود ۲۷ ایستگاه و در سال ۹۹ حدود ۱۳ ایستگاه بوده و امسال ساخت ۷۰ ایستگاه تخلیه بار در دستور‌ کار است. این سازمان در حوزه درآمدی خود توانسته است ۹۶ درصد درآمد‌های سازمان را محقق کند. همچنین اهداف در صدور پروانه‌ها محقق شده است. در حوزه انضباط مالی و نظارت و بازرسی، شفافیت ارائه صورت‌های مالی عملکرد بالایی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021