عصر رسانه - روزنامه صبح ایران

۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۵

اقدامات گسترده جهادی در البرز: بازسازی خانه‌های مددجویان و اشتغال‌زایی برای هزاران نفر

کرج-مهیا حسن آبی،خبرنگارعصررسانه : سرهنگ محمد فلاحتکار، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، از اجرای پروژه‌های عظیم جهادی در سطح استان البرز خبر داد که شامل بازسازی ۲۳۳ خانه مددجویان کمیته امداد و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای ۲۷۱۹ نفر با همکاری خیرین و نهادهای حمایتی است.

به گزارش خبرنگار ما -مهیا حسن آبی – سرهنگ محمد فلاحتکار، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، در گزارشی مفصل از پیشرفت پویش همدلی و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به محرومان استان، از فعالیت‌های گسترده این گروه‌ها خبر داد. این پویش که از سوم خرداد آغاز شده، با هدف حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت و ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند استان البرز به پیش می‌رود. فلاحتکار در این باره اظهار داشت: “هدف ما از این طرح‌ها، همراهی با نیازمندان و فراهم کردن فرصت‌های زندگی بهتر برای آنهاست.”
وی افزود که تاکنون ۲۳۳ خانه مددجویان کمیته امداد با کمک گروه‌های جهادی و خیرین بازسازی شده و تاکید کرد: “با همکاری خیرین توانسته‌ایم هزینه‌های تعمیرات را به طور چشمگیری کاهش دهیم. تمامی خانه‌ها با رعایت استانداردهای مهندسی و بهینه‌سازی شده‌اند.”
فلاحتکار همچنین از اجرای طرحی جدید با نام “شهید عجمیان دو” خبر داد. این طرح که به هدف بازسازی و زیباسازی مدارس استان البرز راه‌اندازی شده، تاکنون منجر به رنگ‌آمیزی و بازسازی ۱۴۳ مدرسه در سطح استان شده است. او اضافه کرد: “تا پایان این طرح، ۲۴۷ مدرسه در استان البرز به‌روزرسانی خواهد شد.”
یکی دیگر از دستاوردهای مهم بسیج سازندگی، اشتغال‌زایی برای ۲۷۱۹ نفر از طریق ارائه تسهیلات اقتصادی به مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولیدی بوده است. فلاحتکار توضیح داد که در این طرح‌ها، تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلفی مانند خیاطی، دامپروری و قالیبافی ارائه شده و مجموعا ۲۵۷ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.
فلاحتکار در ادامه به اهمیت نقش گروه‌های جهادی در بهبود وضعیت زیرساخت‌های روستایی اشاره کرد و از اجرای پروژه‌هایی برای تامین آب شرب ۷ روستا و بهسازی راه‌های ۴ روستا خبر داد. او افزود: “در همکاری با مردم و گروه‌های جهادی، ۲۲ کارگاه اشتغال‌زایی نیز راه‌اندازی شده که هر یک به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ نفر را به کار گرفته‌اند.”
از دیگر جنبه‌های برجسته این طرح‌ها، مشارکت بسیج دانش‌آموزی در رنگ‌آمیزی و بازسازی مدارس بود که به گفته فلاحتکار، نقش مهمی در تقویت روحیه تعاون و مسئولیت‌پذیری در میان نسل جوان داشته است.
در پایان، فلاحتکار با تشکر از زحمات گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: “این گروه‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی و با تاسی از راه شهدا و رزمندگان، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و امیدواریم که بتوانیم این مسیر خدمت‌رسانی را با قوت ادامه دهیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021